Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είμαστε φίλοι;



Για πολύ καιρό ένιωθα μόνη και κουρασμένη. Δεν είχα αιτιολογία σε αυτό που μου συμβαίνει, κάτι που να έχει ταράξει την καθημερινότητά μου τουλάχιστον. Ξαφνικά ένιωσα την ανάγκη να κάνω άτι διαφορετικό απ΄όσα κάνω συνήθως. Έτσι άρχισα κολυμβητήριο. Κάθε πρωί ήταν η δική μου ώρα, έμενα με τον εαυτό μου που οι σκέψεις μου επέπλεαν. Ξαφνικά ένιωσα ότι εκείνη την ώρα παγώνουν όλα. Δεν μιλούσα σε κανέναν και ήμουν καλά με μένα. Μα πόσο καιρό είχα να το νιώσω αυτό!

Φεύγοντας είπα να κάνω ένα μικρό πείραμα να αρχίσω να παρατηρώ γνωστούς και φίλους μου. Ξεκίνησα να παρατηρώ πως μιλάνε, τι λένε, πως το εκφράζουν, πως τρώνε, πως γελάνε. Σε κάποιους είδα, ότι δεν έχω δει πραγματικά κάποια χαρακτηριστικά τους κι ας τους ξέρω χρόνια. Μα πως γίνεται αυτό; Άρχισα να εθίζομαι σε αυτό το πείραμα και κάθε φορά πρόσεχα κάτι άλλο.

Ήρθε η μέρα λοιπόν που, ξεκίνησα την καθιερωμένη μου βόλτα με φίλους και άρχισα να τους μιλάω. Η διαπίστωση μου δυστυχώς με έκανε να αναρωτηθώ, γιατί μιλάω αφού δεν με ακούνε. Ενώ γνέθουν  το κεφάλι δεν είναι εδώ. Δεν γνώριζαν τίποτα απ΄όσα έχω πει. Απογοητεύτηκα. Άρχιζα να νιώθω μόνη και σκέφτηκα, πως αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για σένα ακούει και βλέπει. Σε προλαβαίνει και σε στηρίζει με την λεπτομέρεια. Σου φέρνει τα αγαπημένα σου μπισκότα, έτσι γιατί τα είδε ένα απόγευμα στο σούπερ μάρκετ και σε σκέφτηκε.

Πονάει με τον πόνο σου, είναι εκεί με ενεργό ρόλο και όχι με την ηλίθια ατάκα εγώ στα λεγα! Είναι εκεί στη χαρά σου και γελάει με την ψυχή του. Γελάνε τα μάτια του και επικοινωνούν με τα δικά σου. Δεν θέλει μόνο ο έρωτας σπιρτάδα, αλλά και η φιλία. Που είναι μια σχέση ζωής, αλλά θέλει εξέλιξη. Η στασιμότητα την ξεθωριάζει, την κάνει να φαντάζει ραντεβού στην εφορία. Ο φίλος είναι ωραίο να σε προστατεύει, ακόμα και να σε μαλώνει για τα λάθη σου. Αλλά μέσα στα μάτια του, ακόμη κι αν σου φωνάξει για να καταλάβεις ότι παρεκκλίνεις,φαίνεται η αλήθεια του. Η πονηριά, ο φθόνος, η ζήλια, η κακία, η προσποίηση. Κάποια στιγμή βγαίνουν από τον αληθινό εαυτό και πέφτουν με μανία στον άλλον σα να είναι τυφώνας. Όχι δεν είναι φιλία αυτό. Δεν μπορείς να κρίνεις και να απαιτείς, για να κερδίσεις σε μια μάχη που την κάνεις μόνος σου και την ονομάζεις φιλία.

Δεν υπάρχει πρέπει, υπάρχει θέλω και μπορώ . Το αληθινό το βρίσκεις μόνο, όταν ξέρεις τι θέλεις και ποιος είσαι. Αν δεν ξέρεις τουλάχιστον μάθε τι δεν είσαι και τι δεν θέλεις.
Η μοναξιά που ένιωθα ήταν γιατί έδινα νερό σε κανάτες τρύπιες. Έτσι άδειασα και εγώ. Πήρα μια απόσταση και ξαναείδα εμένα τι κάνω και τι δεν κάνω. Τι θέλω και τι δεν θέλω, ποια είμαι και ποια μπορώ να είμαι. Η φιλία είναι  τα αδέρφια που επιλέγεις αρκεί να θέλουν και εκείνα να είναι για σένα τον ίδιο.

Μπορεί να συναντήσεις πολλούς στον δρόμο σου αυτό δεν σημαίνει θα σε ακολουθήσουν ή θα ακολουθήσεις τους πολλούς. Αυτό που ξέρεις πως έχεις να δώσεις μην το χαραμίσεις. Οι φιλίες είναι σαν τα διαμάντια, κάποιες λάμπουν και κάποιες κόβουν. Θα πάω για κολύμπι αύριο, με μία καλή  μου φίλη,θέλει να δοκιμάσει και να μη  είμαι μόνη είπε...

Αληθινός φίλος είναι αυτός που παραβλέπει τις αποτυχίες σου και αντέχει τις επιτυχίες σου( Doug Larson).

Δεν εμπιστεύομαι αυτούς που λένε ότι έχουν πολλούς φίλους. Είναι ένα σίγουρο σημάδι ότι δεν ξέρουν πραγματικά κανέναν (Carlos Ruiz Zafón).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

September

Οι πρώτες ψιχάλες ήρθαν και έπεσαν απαλά στο πρόσωπο μου καθώς μύριζα το νωπό χώμα. Σεπτέμβρης...ο μήνας που λατρεύω. Ο μήνας που με κάνει να αισθάνομαι, πως ίσως και να υπάρχει κάτι από μαγεία, εκεί έξω στο απέραντο σύμπαν. Η ενέργεια του φθινοπώρου σε κάνει να αναθεωρείς καταστάσεις και γρήγορα να βάζεις νέους στόχους. Νέα θέλω με ζωντάνια, με όρεξη για δημιουργία. Αναπολώ το καλοκαίρι για μια στιγμή. Παγώνω την εικόνα στο μυαλό μου. Θάλασσα, αλμύρα στα μαλλιά, παγωτό στο χέρι. Αυτή η ξεγνοιασιά είναι υπέροχη, όμως μετά από λίγο την βαριέσαι. Νιώθεις πως ο χρόνος κολλάει. Όταν το σώμα ξεκουράστει μετά αρχίζει μια ανικανοποίητη δίψα για κάτι διαφορετικό. Εκεί έρχεται ο Σεπτέμβρης που σου θυμίζει ότι τελειώνει αυτή η ανεμελιά αλλά έρχονται νέα πράγματα. Η ρουτίνα όσο κι αν μας βαραίνει καμμία φορά έχει την χάρη της. Ξέρεις τι έχεις να κάνεις. Το προγραμμα σου συναντά την εκτίμηση για τον ελεύθερο χρόνο σου. Πέφτοντας τα πρώτα φύλλα στα πόδια μου θυμήθηκα τότε που ήμουν μικρή. Ν

Όταν η κρυφή διαταραχή του γονέα προβάλλεται στο παιδί

Αυτά τα παιδιά περνούν μια ζωή με τη αίσθηση ότι τους έχει δοθεί άδικα ένας ρόλος από τον σκηνοθέτη. Γίνονται οι διαταραγμένοι άνθρωποι που οι γονείς τους «θέλουν» και αρχίζουν να ενεργούν όλο και περισσότερο διαταραγμένα. Οι διαταραγμένοι γονείς είναι οι γονείς που δεν φαίνονται καθόλου ότι είναι. Στον έξω κόσμο εμφανίζονται σαν να είναι οι πιο φυσιολογικοί γονείς και ούτε τα παιδιά τους, ούτε κανείς άλλος, δεν γνωρίζει ότι δέχονται τις επιδράσεις των διαταραχών τους, μέχρι να είναι πολύ αργά. Μερικοί γονείς είναι φανερά κακοποιητικοί προς τα παιδιά τους, είτε σεξουαλικά είτε σωματικά. Στην περίπτωση αυτή, η κακοποίηση είναι προφανής και τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν ότι κακοποιούνται και συνειδητοποιούν ότι έχουν πληγωθεί. Ως εκ τούτου, όσο οδυνηρό και να είναι, έχοντας συναίσθηση της κατάστασης, μπορούν να την αναγνωρίσουν και να ελαχιστοποιήσουν τη βλάβη που τους προκαλείται από αυτήν. Τι συμβαίνει όμως όταν η κακοποίηση δεν γίνεται εύκολα συνειδητή; Οι γονείς που είναι περισ

Ο θυμός μέσα στη σχέση

Ο θυμός αναφέρεται συνήθως σε μια κατάσταση που περιλαμβάνει συναισθήματα, τα οποία ποικίλουν σε ένταση ξεκινώντας από την ήπια ενόχληση ή τον εκνευρισμό μέχρι την έντονη οργή και το μένος.  Μαθαίνουμε πώς να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας παρατηρώντας αυτούς που μας φροντίζουν καθώς και επαναλαμβάνοντας συμπεριφορές οι οποίες λειτούργησαν στο παρελθόν. Εμπειρίες, οι οποίες βιώσαμε κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, είναι αυτές που έχουμε εσωτερικεύσει και στη συνέχεια εκφράζονται μέσω της συμπεριφοράς μας.  Οι αντιλήψεις μας σχετικά με τον τρόπο που οι άλλοι (γονείς, δάσκαλοι, συμμαθητές) διαχειρίζονται τον θυμό αλλά και με το πώς οι εκφράσεις του δικού μας θυμού έχουν αντιμετωπιστεί κι έχουν γίνει ή όχι αποδεκτές από αυτούς, επιδρούν σημαντικά στον τρόπο που αργότερα θα ανταποκριθούμε στον θυμό μας και στον θυμό των άλλων.                                             Χαρακτηριστικά του θυμού  Ο θυμός ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητα σχετίζεται με πλήθος αρ