Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η κρίση πανικού



Με λένε Φατιμέ, είμαι 30 ετών και είμαι από τη Συρία. Έξω από το σπίτι μου είναι γεμάτο με κόσμο, χαλάσματα και νεκρούς. Φοβάμαι, δεν έχω πιει ούτε νερό δύο μέρες τώρα. Έχω ένα μικρό αγοράκι δύο ετών κλαίει όλη την ώρα, πεινάει και είναι χλωμό. Ο άντρας μου κάνει τα πάντα να μας πάρει από εδώ. Στο μυαλό μου γυρίζουν εικόνες και φωνές. Ακούω φωνές, χάνω το μυαλό μου νιώθω πως είμαι σε απόγνωση. 

Ήρθαμε σε ξένη χώρα σε έναν ξενώνα για πρόσφυγες. Είναι χειρότερο απ όσο πίστευα και αρχίζει ο εφιάλτης μου. Ταΐζω το παιδί,το κάνω μπάνιο, το τυλίγω με πολλά ρούχα γιατί κάνει πολύ κρύο και το κοιμίζω. Σχεδόν όλοι έχουν κοιμηθεί είναι δέκα το βράδυ. Μυρίζει τόσο άσχημα ο χώρος, που μου θυμίζει τα πτώματα έξω από το σπίτι μου. Θέλω να ουρλιάξω, πονάει το σώμα μου, καίγομαι στο κεφάλι και αυτό που με τσακίζει, είναι που  καίγεται η ψυχή μου.

Είδα πόλεμο μπροστά στα μάτια μου, ανθρώπους να υποφέρουν,να ματώνουν, να πεθαίνουν. Έχασα τα πάντα οικογένεια, το σπίτι μου, την ζωή μου. Δεν θα είναι ποτέ το ίδιο, όπου κι αν πάω η πληγή αυτή δεν μπορεί να καλυφθεί. Το παιδί μου, ένα μικρό αγγελούδι που ήδη είναι καταδικασμένο μέσα στον πόνο που μεγαλώνει. Δεν αντέχω να συνεχίσω, αρχίζω να με χάνω, ουρλιάζω και κοπανιέμαι, ζαλίζομαι, δεν με νιώθω...

Ξύπνησα σε ένα θάλαμο και κοίταξα γύρω μου. Τόσο μόνη δεν ένιωσα ποτέ. Που είμαι? Μπαίνει μέσα μια ευγενική νοσοκόμα μου εξηγεί ότι είμαι σε ψυχιατρική κλινική. Δεν ξέρω καν τι είναι αυτό, κοιτάζω σαν χαμένη, νιώθω χαλαρό το σώμα μου τόσο πολύ, που λιποθυμώ ξανά. Πέρασαν ώρες, σχεδόν ξημέρωσε, σηκώθηκα αργά και έψαξα να βρω κάποιον να μιλήσω. Τότε αντιλήφθηκα ότι το παιδί δεν είναι κοντά μου. Άρχισα να τρέχω και να φωνάζω. Ήρθε πάλι εκείνη η νοσοκόμα μου εξήγησε. Το παιδί το κράτησαν σε ένα κέντρο και εγώ απομακρύνθηκα από κοντά του, γιατί έπαθα μετατραυματικό σοκ. Είπαν μπορεί να κάνω κακό στο παιδί και πίνω χάπια για να είμαι ήρεμη. 

Μπαίνω μέσα στο γραφείο του ψυχολόγου, ένας μεγάλος κύριος ευγενικός που σηκώθηκε θερμά μόλις με είδε. Ένιωσα πολύ άνετα και οικεία κάτι που είχα να το νιώσω καιρό τώρα. Τα λόγια του ηχούσαν αγγελικά στα αφτιά μου. Η ψυχή μου άρχισε να γαληνεύει και το μυαλό μου άδειασε για λίγο. Το παιδί, θέλω να δω το παιδί άρχισα να δαιμονίζομαι στη σκέψη, ότι είναι μακριά μου.

 Έμεινα δέκα μέρες εφιαλτικές. Μακρυά από το μικρό μου  αγγελούδι. Η σιωπή κυρίευε  το μυαλό μου, η παγωνιά την καρδιά μου. Απλά περίμενα, έγινα θεατής της ζωής μου. Σχεδόν κάθε μέρα μιλούσα με τον ψυχολόγο που με βοήθησε να ηρεμήσω και να μάθω να ηρεμώ εμένα στον πανικό μου. Κρίση πανικού... Ξαφνικά δεν αναπνέεις, νομίζεις θα πεθάνεις, ζαλίζεσαι, χάνεις τον έλεγχο και αν λιποθυμήσεις, να εύχεσαι να βρεθείς στα σωστά χέρια. 

Είμαι ήρεμη πια, λίγο σιωπηλή αλλά κρατάω το όμορφο αγγελούδι στην αγκαλιά μου. Εδώ είναι η ευτυχία μου, ο κόσμος μου, η ζωή μου. Με αυτό το πλάσμα, ξαναγεννιέμαι και δίνω υπόσχεση να μην αφεθώ ξανά. Όσα έζησα δεν ξεχνιούνται, αλλά δεν μπορούν να με στοιχειώνουν πια. Η ζωή δεν σου χαρίζεται, πρέπει να παλέψεις και αν πέσεις να σηκωθείς. Αν πέσεις καλά βρες κάτι να πιαστείς και σήκω. Η ζωή είναι γλυκιά και παράξενη. Εσύ ακολούθησε το μονοπάτι σου, όσο στραβός κι αν είναι ο δρόμος. Κάπου, κάποια μάτια σε περιμένουν στη γωνία να χαιδέψουν την ψυχή σου.

                Μια άδικη ειρήνη είναι προτιμότερη από ένα δίκαιο πόλεμο (Κικέρων).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

September

Οι πρώτες ψιχάλες ήρθαν και έπεσαν απαλά στο πρόσωπο μου καθώς μύριζα το νωπό χώμα. Σεπτέμβρης...ο μήνας που λατρεύω. Ο μήνας που με κάνει να αισθάνομαι, πως ίσως και να υπάρχει κάτι από μαγεία, εκεί έξω στο απέραντο σύμπαν. Η ενέργεια του φθινοπώρου σε κάνει να αναθεωρείς καταστάσεις και γρήγορα να βάζεις νέους στόχους. Νέα θέλω με ζωντάνια, με όρεξη για δημιουργία. Αναπολώ το καλοκαίρι για μια στιγμή. Παγώνω την εικόνα στο μυαλό μου. Θάλασσα, αλμύρα στα μαλλιά, παγωτό στο χέρι. Αυτή η ξεγνοιασιά είναι υπέροχη, όμως μετά από λίγο την βαριέσαι. Νιώθεις πως ο χρόνος κολλάει. Όταν το σώμα ξεκουράστει μετά αρχίζει μια ανικανοποίητη δίψα για κάτι διαφορετικό. Εκεί έρχεται ο Σεπτέμβρης που σου θυμίζει ότι τελειώνει αυτή η ανεμελιά αλλά έρχονται νέα πράγματα. Η ρουτίνα όσο κι αν μας βαραίνει καμμία φορά έχει την χάρη της. Ξέρεις τι έχεις να κάνεις. Το προγραμμα σου συναντά την εκτίμηση για τον ελεύθερο χρόνο σου. Πέφτοντας τα πρώτα φύλλα στα πόδια μου θυμήθηκα τότε που ήμουν μικρή. Ν

Όταν η κρυφή διαταραχή του γονέα προβάλλεται στο παιδί

Αυτά τα παιδιά περνούν μια ζωή με τη αίσθηση ότι τους έχει δοθεί άδικα ένας ρόλος από τον σκηνοθέτη. Γίνονται οι διαταραγμένοι άνθρωποι που οι γονείς τους «θέλουν» και αρχίζουν να ενεργούν όλο και περισσότερο διαταραγμένα. Οι διαταραγμένοι γονείς είναι οι γονείς που δεν φαίνονται καθόλου ότι είναι. Στον έξω κόσμο εμφανίζονται σαν να είναι οι πιο φυσιολογικοί γονείς και ούτε τα παιδιά τους, ούτε κανείς άλλος, δεν γνωρίζει ότι δέχονται τις επιδράσεις των διαταραχών τους, μέχρι να είναι πολύ αργά. Μερικοί γονείς είναι φανερά κακοποιητικοί προς τα παιδιά τους, είτε σεξουαλικά είτε σωματικά. Στην περίπτωση αυτή, η κακοποίηση είναι προφανής και τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν ότι κακοποιούνται και συνειδητοποιούν ότι έχουν πληγωθεί. Ως εκ τούτου, όσο οδυνηρό και να είναι, έχοντας συναίσθηση της κατάστασης, μπορούν να την αναγνωρίσουν και να ελαχιστοποιήσουν τη βλάβη που τους προκαλείται από αυτήν. Τι συμβαίνει όμως όταν η κακοποίηση δεν γίνεται εύκολα συνειδητή; Οι γονείς που είναι περισ

Ο θυμός μέσα στη σχέση

Ο θυμός αναφέρεται συνήθως σε μια κατάσταση που περιλαμβάνει συναισθήματα, τα οποία ποικίλουν σε ένταση ξεκινώντας από την ήπια ενόχληση ή τον εκνευρισμό μέχρι την έντονη οργή και το μένος.  Μαθαίνουμε πώς να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας παρατηρώντας αυτούς που μας φροντίζουν καθώς και επαναλαμβάνοντας συμπεριφορές οι οποίες λειτούργησαν στο παρελθόν. Εμπειρίες, οι οποίες βιώσαμε κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, είναι αυτές που έχουμε εσωτερικεύσει και στη συνέχεια εκφράζονται μέσω της συμπεριφοράς μας.  Οι αντιλήψεις μας σχετικά με τον τρόπο που οι άλλοι (γονείς, δάσκαλοι, συμμαθητές) διαχειρίζονται τον θυμό αλλά και με το πώς οι εκφράσεις του δικού μας θυμού έχουν αντιμετωπιστεί κι έχουν γίνει ή όχι αποδεκτές από αυτούς, επιδρούν σημαντικά στον τρόπο που αργότερα θα ανταποκριθούμε στον θυμό μας και στον θυμό των άλλων.                                             Χαρακτηριστικά του θυμού  Ο θυμός ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητα σχετίζεται με πλήθος αρ