Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είσαι μόνος σου στο μονοπάτι

Έπινα καφέ σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας και ασυναίσθητα άρχισα να παρατηρώ τα αυτοκίνητα, τον κόσμο, ακόμα και τα αδέσποτα σκυλιά. Πόσο γρήγοροι είναι οι ρυθμοί σκέφτηκα. Οι μηχανές σε ξέφρενους ρυθμούς περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και τους πεζούς. Άλλοι απολαμβάνουν την διαδρομή, μιλούν στο κινητό, στον διπλανό τους ή και μόνοι τους. Ο καθένας στον ρυθμό του και στην πορεία του. 
Άρχισα να σκέφτομαι την πορεία γενικά στη ζωή που παίρνει ο καθένας μας. Είναι πολλοί εκείνοι που ξεκινούν μαζί και έχουν την πεποίθηση πως έτσι θα είναι μια ζωή. Το πάντα θα είναι οι ρόδες που θα τους μεταφέρουν. Χαμογέλασα κάπως ειρωνικά, γιατί και εγώ το έχω σκεφτεί αρκετές φορές. Έρχεται ένας γλυκούλης παππούς δίπλα μου και μου σχολιάζει το χαμόγελο μου λέγοντας μου ο έρωτας δεν κρύβεται. Εκεί ήταν που γέλασα δυνατά και φάνηκε να απορεί. Άρχισα να του εξηγώ την σκέψη που είχα λίγα λεπτά πριν και τότε ξεκίνησε...

Ήμουν κάποτε φαντάρος στη  Κω σε ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Δωδεκανήσου. Εκεί αν και διστακτικός, άρχισα δειλά δειλά να κάνω παρέα με άλλα αγόρια της μονάδας μου. Ήμουν ντροπαλό αγόρι από μικρός και δεν έκανα εύκολα φιλίες. Αλλά αν έκανα έλεγα θα ήταν για πάντα. Κάπως κοριτσίστικο έλεγε ο αδερφός μου, αλλά εγώ το πίστευα. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ο Νικόλας και εγώ γίναμε αυτοκόλλητοι. Μοιραζόμασταν τα πάντα, από μυστικά, φαγητά, τσιγάρο ακόμη και κάλτσες αν μας τις έκλεβαν. Λίγο πριν τελειώσει η θητεία γνώρισα την Μαρία. Μια μελαχρινή καλλονή που, σκλάβωσε την καρδιά μου και το μυαλό μου ποτέ δεν μπήκε στη θέση του από τότε που την είδε. Ο Νικόλας ήταν αυτός που γνώριζε όσα ένιωθα σα να τα έλεγα σε μένα δυνατά. Με την απόλυση της θητείας ήρθε σύντομα και ο αρραβώνας μου με την Μαρία και φυσικά με κουμπάρο τον μοναδικό μου φίλο. 

Γρήγορα έπιασα δουλειά, νοίκιασα σπίτι και όλα ήταν υπέροχα, ήμουν τυχερός έλεγα. Το μόνο που με στεναχωρούσε ήταν που συχνά χρειαζόταν να ξελασπώσω τον φίλο μου. Είχε μια έμφυτη τάση προς την καταστροφή και στους εθισμούς. Πότε ο τζόγος, πότε το αλκοόλ έκαναν την ζωή του να αγριεύει και να χάνεται. Εγώ ήμουν πάντα εκεί. Πολλές φορές πήγα να χάσω την δουλειά μου εξαιτίας του, καθώς αργούσα να πάω. Αυτό συνέβαινε γιατί κάπου είχε ξεμείνει το φιλαράκι  μου και εγώ έτρεχα να τον σώσω. Ακόμη αναρωτιέμαι από που να τον σώσω; Από τον εαυτό του υποθέτω σήμερα. Παρακάλεσα το αφεντικό μου να του δώσει δουλειά και εγγυήθηκα για εκείνον, σα να ήταν αδερφός μου. Τον πρώτο καιρό πήγαινε καλά και αφού κυλούσαν όλα ομαλά, μου πρότεινε να προχωρήσω στον γάμο με την Μαρία, γιατί είχε τα χρήματα για τις τυπικές υποχρεώσεις που είχε ως κουμπάρος. 

Αυτό μου έδωσε τόση χαρά που άρχισα να βάζω μπρος τις διαδικασίες. Ένα μήνα μετά πάλι άρχισε το αλκοόλ να κάνει την εμφάνιση του. Αυτή τη φορά οι πράξεις του είχαν αντίκτυπο και εμένα. Το αφεντικό μας απέλυσε και τους δύο, γιατί ένιωθα την ανάγκη να τον υπερασπίζομαι παντού. Δεν μετάνιωσα όμως. Έβλεπα όμως πως κάτι είχε αλλάξει πάνω του. Νόμιζα ήταν η στεναχώρια του για την κατάσταση. Δεν μπόρεσα να ασχοληθώ πολύ όμως, γιατί σύντομα θα έφευγα ένα ταξίδι να βρω κάποιους συγγενείς μου, που ήθελαν να αναλάβω μια δουλειά και έτσι ο γάμος θα ερχόταν σίγουρα αυτή τη φορά. Έλειψα ένα μήνα περίπου. 
 Μπήκα στο σπίτι αθόρυβα γιατί ήταν αργά δεν ήθελα να ξυπνήσω την όμορφη μου. Μια περίεργη μυρωδιά μου έφερε μια γνώριμη εικόνα στο νου μου. Τον Νικόλα. Η καρδιά μου κλώτσησε τόσο δυνατά που με έπιασε ένας μικρός βήχας. Είχε πάρει την θέση μου, την γυναίκα μου,την δουλειά μου που έχασα εξαιτίας του και το κυριότερο πήρε τη ζωή μου. Ήταν οι πιο μαύρες μέρες της ύπαρξης μου. Αυτό που έσερνα δίπλα μου τόσα χρόνια και προστάτευα, το δυνάμωσα για να με φάει. Δεν είδα ότι στην εξέλιξη αυτός που δεν μπορεί να σε ακολουθήσει, πρέπει να τον αφήνεις πίσω.

Είχα μείνει κάπως μουδιασμένη ακούγοντας τον. Βλέποντας στα μάτια του τον πόνο κατάλαβα πως, στην ζωή δεν μπορείς να παρασύρεις στο καλό που εσύ πιστεύεις κανέναν. Η εξέλιξη μας αφορά εμάς και μόνο. Αν μείνουμε να περιμένουμε θα γίνουμε όπως το έλος και από κει δεν βγαίνεις εύκολα. Τις ευκαιρίες αυτός που αξίζει δεν θα τις χρειαστεί. Κι αν πάρει μία, θα είναι για να γίνει καλύτερος και όχι για να σε διαλύσει. Ένα είναι σίγουρο όμως, μπορεί να μη που ξέρεις που πηγαίνεις αλλά πίσω μην γυρνάς. Με τα φαντάσματα του παρελθόντος δεν έζησε κανείς. Η ευθεία και η στροφή στην ζωή σου είναι δική σου. Αν περιμένεις να έρθουν κι άλλοι θα μαρμαρώσεις. Θα μπερδέψεις τις διαδρομές. Είσαι μόνος σου στο μονοπάτι σου, κι αν τύχει να βρεις παρέα καλώς, αρκεί να μη σου πει περίμενε με...

Ακόμη κι αν είσαι στο σωστό δρόμο, θα σε ποδοπατήσουν αν απλά κάθεσαι εκεί (John Ray).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

September

Οι πρώτες ψιχάλες ήρθαν και έπεσαν απαλά στο πρόσωπο μου καθώς μύριζα το νωπό χώμα. Σεπτέμβρης...ο μήνας που λατρεύω. Ο μήνας που με κάνει να αισθάνομαι, πως ίσως και να υπάρχει κάτι από μαγεία, εκεί έξω στο απέραντο σύμπαν. Η ενέργεια του φθινοπώρου σε κάνει να αναθεωρείς καταστάσεις και γρήγορα να βάζεις νέους στόχους. Νέα θέλω με ζωντάνια, με όρεξη για δημιουργία. Αναπολώ το καλοκαίρι για μια στιγμή. Παγώνω την εικόνα στο μυαλό μου. Θάλασσα, αλμύρα στα μαλλιά, παγωτό στο χέρι. Αυτή η ξεγνοιασιά είναι υπέροχη, όμως μετά από λίγο την βαριέσαι. Νιώθεις πως ο χρόνος κολλάει. Όταν το σώμα ξεκουράστει μετά αρχίζει μια ανικανοποίητη δίψα για κάτι διαφορετικό. Εκεί έρχεται ο Σεπτέμβρης που σου θυμίζει ότι τελειώνει αυτή η ανεμελιά αλλά έρχονται νέα πράγματα. Η ρουτίνα όσο κι αν μας βαραίνει καμμία φορά έχει την χάρη της. Ξέρεις τι έχεις να κάνεις. Το προγραμμα σου συναντά την εκτίμηση για τον ελεύθερο χρόνο σου. Πέφτοντας τα πρώτα φύλλα στα πόδια μου θυμήθηκα τότε που ήμουν μικρή. Ν

Όταν η κρυφή διαταραχή του γονέα προβάλλεται στο παιδί

Αυτά τα παιδιά περνούν μια ζωή με τη αίσθηση ότι τους έχει δοθεί άδικα ένας ρόλος από τον σκηνοθέτη. Γίνονται οι διαταραγμένοι άνθρωποι που οι γονείς τους «θέλουν» και αρχίζουν να ενεργούν όλο και περισσότερο διαταραγμένα. Οι διαταραγμένοι γονείς είναι οι γονείς που δεν φαίνονται καθόλου ότι είναι. Στον έξω κόσμο εμφανίζονται σαν να είναι οι πιο φυσιολογικοί γονείς και ούτε τα παιδιά τους, ούτε κανείς άλλος, δεν γνωρίζει ότι δέχονται τις επιδράσεις των διαταραχών τους, μέχρι να είναι πολύ αργά. Μερικοί γονείς είναι φανερά κακοποιητικοί προς τα παιδιά τους, είτε σεξουαλικά είτε σωματικά. Στην περίπτωση αυτή, η κακοποίηση είναι προφανής και τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν ότι κακοποιούνται και συνειδητοποιούν ότι έχουν πληγωθεί. Ως εκ τούτου, όσο οδυνηρό και να είναι, έχοντας συναίσθηση της κατάστασης, μπορούν να την αναγνωρίσουν και να ελαχιστοποιήσουν τη βλάβη που τους προκαλείται από αυτήν. Τι συμβαίνει όμως όταν η κακοποίηση δεν γίνεται εύκολα συνειδητή; Οι γονείς που είναι περισ

Ο θυμός μέσα στη σχέση

Ο θυμός αναφέρεται συνήθως σε μια κατάσταση που περιλαμβάνει συναισθήματα, τα οποία ποικίλουν σε ένταση ξεκινώντας από την ήπια ενόχληση ή τον εκνευρισμό μέχρι την έντονη οργή και το μένος.  Μαθαίνουμε πώς να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας παρατηρώντας αυτούς που μας φροντίζουν καθώς και επαναλαμβάνοντας συμπεριφορές οι οποίες λειτούργησαν στο παρελθόν. Εμπειρίες, οι οποίες βιώσαμε κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, είναι αυτές που έχουμε εσωτερικεύσει και στη συνέχεια εκφράζονται μέσω της συμπεριφοράς μας.  Οι αντιλήψεις μας σχετικά με τον τρόπο που οι άλλοι (γονείς, δάσκαλοι, συμμαθητές) διαχειρίζονται τον θυμό αλλά και με το πώς οι εκφράσεις του δικού μας θυμού έχουν αντιμετωπιστεί κι έχουν γίνει ή όχι αποδεκτές από αυτούς, επιδρούν σημαντικά στον τρόπο που αργότερα θα ανταποκριθούμε στον θυμό μας και στον θυμό των άλλων.                                             Χαρακτηριστικά του θυμού  Ο θυμός ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητα σχετίζεται με πλήθος αρ